wyzwania hackathonu sensorycznie i na serio 2.0

Aby zapewnić możliwość stworzenia zespołów spójnych zainteresowaniami i kompetencjami Organizatorzy wyznaczają dla Sensorycznie i na serio 2.0 następujące ogólne grupy tematyczne/wyzwania:

  • Interfejs komputerowy – np. nowe rodzaje interfejsów, które dają nowe możliwości korzystania z komputera lub urządzeń mobilnych. Rozwiązania wbudowane w strony internetowe, dodatki do przeglądarek, oprogramowanie desktopowe. 
  • Aplikacje mobilne – które wykorzystują możliwości/funkcje telefonu mobilnego w celu zapewnienia większego komfortu, niezależności osób niewidomych i niewidzących. Aplikacje na telefony, strony internetowe w technologii PWA.
  • Rozwiązania IoT – rozwiązania wykorzystujące mikrokomputery i zestawy czujników do zwiększania komfortu i niezależności osób niewidomych lub niedowidzących.
  • Rozwiązania machine learning, AI – chatboty, inteligentne systemy nawigacji, wirtualni doradcy; operacje na big data, które zwiększają wiedzę na temat sytuacji osób niewidomych bądź poprawiają precyzję istniejących systemów bądź komfort korzystania z nich.
  • Rozwiązania AR i VR – nowe sposoby wizualizacji i rozszerzania rzeczywistości, wykorzystanie dźwięku przestrzennego, interfacey haptyczne, informowanie o niebezpieczeństwie/przeszkodzie
  • Nowe rozwiązania z pogranicza designu użytkowego – bo nie zawsze chodzi o software i technologię